Vitaminok az immunrendszer szolgálatában

A Sóangyal Sópince és Bioboltban jelentős számú vásárló fordul meg minden egyes napon. Jó néhányan a vitaminokról és hatásukról érdeklődnek, mikor betérnek a Battyhány u.14 szám alatt található üzletünkben. Az általuk feltett kérdéseket összesítettük és ezek alapján írtuk meg cikkünket a vitaminokról.

zöldség

Milyen vitaminok fontosak az emberi szervezet működéshez?

A- Vitamin: retinol

Az A – vitamint a zsírban oldódó vitaminok (A,D,E,K) közé soroljuk. Legfontosabb szerepe, hogy a látást biztosítsa a szürkületben. Élelmiszerek közül megtalálható a tej és tejtermékek mellett az állati belsőségekben és a tengeri halakban egyaránt. Karotin formájában a piros, sárga és zöld színű gyümölcsök és zöldségek tartalmazzák. (pl: sárgarépa, paraj, paprika stb.). Mi étrendkiegészítő formájába a Dr.Chen A + D3 + K2 vitamint javasoljuk.

FONTOS FIGYELMEZTETÉS: Az A-vitamin túlzott bevitele nem tesz jót az emberi szervezetnek. Érdemes a beviteli mennyiségére jelentős figyelmet fordítani!

hal

 

B – Vitaminok:

Thiamin B1, Riboflavin B2, Nikotinsav B3, Pantoténsav B5, Pridoxin B6, Biotin B7, Kobalamin B12.

A B-Vitaminok a vízben oldódó vitaminok közé tartoznak. Jelentős szerepük van az immunrendszer energiatermelő anyagcsere folyamataiban, az idegrendszer egészséges működésében és az egészséges bőrszövet fenntartásában. Élelmiszerek közül a gabonafélék héja, teljes kiőrlésű gabona, hüvelyesek, dió és mogyorófélék, élesztő mellet a sertéshús és máj tartalmazza. Mi étrendkiegészítő formájába a Vitaking B-komplex munltivitamin terméket javasoljuk.

FONTOS FIGYELMEZTETÉS: A B-vitaminok hiányát sok esetben a túlzott alkoholfogyasztás okozza.

 

C-Vitamin: aszkorbinsav

A C- Vitamin egy vízben oldódó vitamin, amely jelentős szerepet játszik a bőr kollagén képződésében, a fogak és csontok fejlődésében, segíti a sebek gyógyulását és támogatja az immunrendszer működését. Az emberi szervezet képtelen előállítani a C-vitamint ezért ezt táplálék formájában kell bejuttatni a szervezetbe. Gyümölcsök közül a citrom mellett a homoktövis, kivi, eper, feketeribizli, narancs és a grapefruit tartalmaz nagy mennyiségű C-vitamint. Zöldségekben a paprika (piros, zöld, sárga), petrezselyem, brokkoli és a kelbimbó mellett még számos növény tartalmazza ezt a vitamint. Érdemes megemlíteni a vadrózsa és a japánrózsa áltermését a csipkebogyót is, mint jelentős C-vitamin forrással rendelkező gyógynövényt. Mi étrendkiegészítő formájába a Dr.Chen liposzómás C – vitamin csipkebogyóval  nevezetű terméket javasoljuk.

vitaminok

 

D – Vitamin: kalciferol, ergokalciferol D2, kolekalciferol D3
A D-vitamin egy zsírban oldódó vitamin, amely jelentős szerepet játszik a csontképződésben és a fogak fejlődésében. Két D- vitamin csoportot különböztetünk meg: ergokalciferol D2, kolekalciferol D3. Élelmiszerek közül a halmáj olajak tartalmaznak nagy mennyiségű D-Vitamint. Az emberi szervezet a napfény hatására (napi 30 perces napozás) az állati eredetű 7 dehidro koleszterin elővitaminból tudja előállítani a szükséges D-vitamint. Mi étrendkiegészítő formájába a Biocom D3 – vitamin terméket javasoljuk.

FONTOS FIGYELMEZTETÉS: A D vitamin hiánya angolkórt okozhat a gyermekeknél.

 

E-Vitamin: alfa tokoferol

Az E-vitamin egy zsírban oldódó vitamin.  Jelenléte támogatja az immunrendszert és hozzájárul a szív és az agy megfelelő működéséhez. Élelmiszer formájában a növényi olajok(Pl: napraforgó, oliva, tökmag) mellett a hús, tojás és a máj is tartalmazza ezt a vitamint. Mi étrendkiegészítő formájába a Vitaking E-Vitamin terméket javasoljuk. 

FONTOS FIGYELMEZTETÉS: Ritkán alakul ki az E-Vitamin hiány a szervezetben és a tünetek sem egyértelműek. Ha nagyon sokat vagyunk betegek, akkor érdemes ezt is fontolóra venni. 

 

Összegzés

Számos vitaminról lehetne még írni ebben a cikkben, de mi most kifejezetten azokat emeltük be írásunkba, amiről sokat kérdeznek bio boltunkban. Mi mindenkinek javasoljuk, hogy figyeljen oda a vitamindús táplálkozásra és alakítsa úgy a napi étkezését, hogy a zöldség és gyümölcs is kapjon helyett a vörös és fehér húsok mellett. 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük